Twingly statistik

söndag 7 januari 2007

Det svajar kring Bloggtoppen

Fåfäng som man är tittar man ju då och då hur man ligger till på Bloggtoppen. För även om man säger sig skriva huvudsakligen för sig själv, vill man väl ha respons på det man åstadkommer.
Jag tror det gäller det flesta som skapar något, bloggare som konstnärer, musiker och författare. Jag tror inte någon orkar spela i ett band och harva på hur länge som helst, och hur övertygad man än är om att man gör det rätta, om ingen vill lyssna.
Vill någon lyssna, verkar man däremot kunna hålla på hur länge som helst.
Till min förvåning har under helgen Bloggtoppen vid åtminstone två tillfällen varit oåtkomlig på grund av något serverfel(?). Det har alltså inte gått att kolla om man haft några besökare på bloggen sedan man skrev sitt senaste superintressanta inlägg.
Den här uppenbara tekniska svajigheten har fått mig att undra om det är mer som svajar på Bloggtoppen. Jag har ju läst inlägg där det antyds, eller sägs rent ut, att det fuskas med siffrorna.
Det vore intressant att höra mer om vad som ligger bakom detta.
Sedan är det ju lite smådeprimerande att det tycks vara bloggar om mode och kändisar som drar till sig det största intresset. Det känns lite ytligt, sa Bill. Ytligt var ordet, sa Bull.
Bakom detta djuplodande inlägg ligger som vanligt eder…

Jah Hollis

Inga kommentarer: