Twingly statistik

måndag 8 januari 2007

Hur mycket har Bildt jobbat för pengarna?

Oavsett hur det nu står till med pengarna Carl Bildt fått för att han suttit i Vostok Naftas styrelse, undrar man ju över en del annat i den här saken. Bildt lär ha suttit med i styrelsen i fyra år, och jag vet inte om han fått någon ersättning utöver de här 4,8 miljonerna det nu handlar om.
Bildt själv säger att han får pengarna för ”det arbete han har lagt ner”. Då undrar man vad hans arbete har bestått i och hur många timmar han sammanlagt avsatt till sitt styrelseuppdrag.
Vore kul, bara för att få lite perspektiv (speciellt som det är avtalsrörelse på gång), att få veta exakt hur mycket tid man som styrelseledamot i ett företag som Vostok Nafta jobbar i veckan. Är det ansträngande, stressigt, kanske farligt?
Vad behöver man för utbildning? Kanske skulle jag kunna ta över efter Bildt nu när han fått annat kneg? Jag tror jag skulle klara mig rätt bra på 1,2 miljoner om året.

Jah Hollis

Inga kommentarer: