Twingly statistik

lördag 3 mars 2007

Djurgårdare gör skäl för namnet

De stora Stockholmslagens hockey- och fotbollsanhängare har genom åren gjort sig kända som en samling ovanligt osympatiska figurer. Inte alla naturligtvis, men det verkar som om en ovanligt stor andel över huvud taget inte är mogna att släppas in på en idrottsarena.
Nu är det Djurgårdens hockeyfans som varit i farten efter en match i Linköping. DIF förlorade, inte överraskande med tanke på hur dåligt laget spelat den här säsongen, och missar därmed slustpelet.
Det blev tydligen för mycket för många av de uppenbarligen mentalt instabila DIF-fans som lyckats ta sig till Linköping. På stationen gick de bärsärkagång och utsatte en massa folk för livsfara.
Att de utsatte sig själva för livsfara genom att springa runt på spåren bekommer mig mindre. Ett par expresståg vid rätt tillfälle där…
Dessa Djurgårdare gör verkligen skäl för namnet; de hör hemma på en djurgård, i en bur eller kanske i en stia bland de andra djuren.
Trist bara för de fans till DIF som är riktiga fans att behöva associeras med dem.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var du där? Eller gillar du bara att svälja medieuppgifter med hull och hår?

Jah Hollis sa...

Jag har sett den dåliga delen av Djurgårdens anhängare i aktion förr, många gånger. Jag tror inte att det som hände i Linköping avvek så mycket från bilden jag fick vid de tillfällena. Det finns andra som var på plats i Linköping som kan berätta, och jag tror inte de har ljugit ihop sig om det som hände.
Är det inte på tiden att idrotten skakar av sig den här svansen?

Jag var för övrigt inte i New York den 11 september 2001 heller. Men jag tror faktiskt det hände ändå.