Twingly statistik

söndag 11 mars 2007

London calling - verkar det som

Det blev ingen melodifestival i går kväll, men det blev El Clásico och ”Streams of whisk(e)y” i stället. Och det får man ju betala för när man i dag, söndag, ska i väg och jobba.
Men det var det värt, och jobbet har jag klarat i betydligt värre situationer. Och matchen Barcelona-Real Madrid var ju en riktig höjdare, den innehöll det mesta man kan begära av dramatik och stundtals fantastiskt spel.
Snacka om tempo, där hade inga av våra svenska topplag hängt med! Och fyra mål redan i första halvlek. Och så en dramatisk utvisning för Barcelona.
Räddningen för Barcelona, som med en man mindre kämpade sig till oavgjort, hette Messi, en 19-åring som nog kommer att vara med och tävla om titeln ”Världens bäste spelare” snart.
Ytterligare en god sak: BT (som så frikostigt bjöd på whisky) och jag bestämde oss för att ta en tur till London i slutet av månaden. Det är just ett sådant brejk i tillvaron som jag behöver nu.
Nu däremot ska jag packa ner en ”outfit” bestånde av ett par kallingar av obetämbart märke, ett par strumpor och en väl sliten t-shirt att ha som ombyte. Sedan bär det iväg till jobbet.

Jah Hollis

7 kommentarer:

Ankan sa...

Jädra skitmatch. Jag ogillar å det grövsta när Real Madrid torskar. Ogillar det allra mest mot Barca.

Jah Hollis sa...

Raul är väl OK och möjligen van Nistelrooy, resten lever inte upp till sitt rykte. Nä, Barca borde ha vunnit. Messi är mannen.

Ankan sa...

Raul var kass i den omtalade matchen. Men det handlar ju om mer än bara en spelare eller tre. Det handlar om Real Madrid! Mot Barca. Jag är ingen fotbollsfanatiker, men... Ett visst Stockholmslag och Real Madrid väcker liasom en liten "huligan" i mig.

Jah Hollis sa...

Raul var inte bra, inte som han brukar vara. Och vilket Stockholmslag är det då? Jag känner att man får fråga lite försiktigt här. :-)

Ankan sa...

Visst får du fråga! Det är Allmäna IdrottsKlubben som gäller. Men som sagt, jag är ingen fanatiker. Jag engagerar mig dock. Främst mentalt. Fysiskt lite för sällan.

Jah Hollis sa...

Själv bor jag i hjärtat av MFF-land så det är kanske inte så svårt att räkna ut vad jag håller på.
Men på jobbet har jag en arbetskamrat som är trogen AIK:are,
När AIK gick upp i allsvenskan igen (där dom faktiskt hör hemma) hade han beställt en tårta med svart marzipantäcke och AIK:s klubbmärke på. Lite svårt att svälja för somliga MFF:are, men den gick åt.

Ankan sa...

Hahaha. Vad gör man inte för lite tårta. Ibland får man rucka på sina principer.