Twingly statistik

tisdag 27 mars 2007

Steely Dan verkar landa i Stockholm också

Som jag skrev för några dagar sedan: Steely Dan, eleganternas eleganter, är på väg till Europa i sommar. Jag spekulerade väl då också i att de skulle kunna komma att spela i Sverige fast någon svensk spelning ännu inte finns med på turnéplanen.
Efter att jag skrivit mitt inlägg har det kommit obekräftade uppgifter om att Steely Dan ska spela på Stockholms jazzfestival i juli.
Vare sig arrangörerna i Stockholm eller Steely Dan själva har ännu bekräftat ryktena. Men jag känner på mig att det skulle kunna gå vägen.
Då får man väl göra en ”dubbel” igen. Senast The Dan var i våra trakter såg jag dem både i Köpenhamn och i Stockholm. Två konserter som båda ligger högt uppe på min alla tiders-topplista för live-upplevelser alla kategorier.

Jah Hollis

Inga kommentarer: