Twingly statistik

lördag 10 mars 2007

Kris Kristofferson kunde varit något?

På måndag, 12 mars, spelar Kris Kristofferson på KB i Malmö. Just nu känns det som om det hade varit värt 450 spänn att investera i en biljett medan det fortfarande fanns några.
Nu är det utsålt och inte en chans att komma loss från jobbet, även om jag hade fått en biljett (antar jag). Det blir säkert en bra konsert; gamla gubbs som KK är ofta som fint vin, de uppnår en bra mognad om de inte har förstörs under resans gång.
Jag har faktiskt sett Kris Kristofferson live en gång för väldigt länge sedan. Och det har jag säkert redan berättat, men det är värt att berättas igen.
Isle of Wight 1970: KK framträder på vad som nog var världens hittills största rockfestival. Det var rätt mycket hippies och rockmänniskor på plats och Kris och hans countryband (där bland andra Zal Yanovsky från Lovin’ Spoonful var med) gjorde ingen succé.
Och han; KK, verkade vara rätt bra i gardinen, eftersom han fick hålla sig i mickstativet för att stå på benen. Medan burkarna haglade över scenen sluddrade han att han och hans band inte tänkte lämna scenen ”förrän man sköt på dom med gevär”.
Det var det ingen som gjorde och grabbarna fick spela färdigt.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Ankan sa...

Shit mään. You´re old!

Jah Hollis sa...

Jodå, jag har hängt med ett tag. Och hoppas få hänga med ett bra tag till.
Men som jag brukar säga: Jag är yngre än Lemmy, Keith Richards och Dolly Parton. Jag är till och med yngre än min favorit Emmylou Harris. ;-)