Twingly statistik

fredag 16 mars 2007

Hård marknad för flöjtspelande indianer

Jag tog en tur till den lokala Konsumbutiken för att inhandla mitt dagliga bröd (för pengar förtjänade i mitt anletes svett). Dagen var, och är fortfarande, solig och fin.
Men i skuggan var det fortfarande rätt småkallt, och där i skuggan utanför Konsumbutiken stod han: en panflöjtsspelande indian.
I alla fall tror jag han var latinamerikansk indian, utseende och klädsel tydde på det.
Nåväl, där stod han och spelade lite håglöst i vårblåsten, i och för sig lät det som han kunde konsten, men musiken fångade inte mig. Jag hastade in i affären precis som alla andra verkade göra.
Men det slog mig att konkurrensen måste vara tuff för dessa panflöjtsspelade indianer man kan se lite här och var. Ofta spelar de ju i grupp, men denne man kanske var någon utbrytare av något slag. En ensamvarg i panflöjtsvärlden.
Men varför ställer han sig utanför en halvstor Konsumbutik på ett torg som i stort bara är stenöken och parkeringsplatser? Varför inte söka sig till centrum, där det rör sig massor av folk?
Det är en fråga kanske bara han själv kan svara på.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Latinosarna med sina flöjter har faktiskt dykt upp i Oskarshamn.
Mest då på sommaren. Utanför
Flanaden brukar dom slå läger.

Jah Hollis sa...

Dom lär tjäna mer där än på Kirsebergs torg mitt i mars. Det är nog mer läge att gå till socialen om man är skithungrig.