Twingly statistik

lördag 3 mars 2007

Vad är det som händer i drömmarnas värld?

Jag har sovit ganska länge och vad som känns som rätt ordentligt, och det är ju skönt. Det känns som om det verkligen behövdes. Men oj, vilka märkliga drömmar jag haft.
I drömmarnas värld händer helt klart de märkligaste saker, och det jag drömde i natt (eller kanske alldeles nyss?) var inget undantag.
Det var stundtals helt surrealistiskt och där var med människor som finns i verkligheten, men som jag inte sett på länge. Ett par av dom har haft anknytning till jobbet, men nu uppträdde de i helt andra roller.
För flera år sedan, när jag just skaffat dator, en begagnad, gigantisk sak med floppydiskar till, tog jag för vana att under en period skriva ner allt jag mindes från mina drömmar på datorn (vilket var enkelt, men det har också nu gått förlorat).
Det visade sig, inte helt oväntat, att vissa saker återkom (exakt likadant), att det fanns vissa mönster. Även i nattens drömmar fanns det inslag som vagt återknyter till de där drömmarna för länge sedan.
Kanske skulle jag börja skriva ner mina drömmar igen?

Jah Hollis

Inga kommentarer: