Twingly statistik

måndag 5 mars 2007

Har ni inget jobb att sköta?

Måndag morgon (klockan 11.00 är morgon för mig) och jag ser att nya blogginlägg flyter in i portalerna i en strid ström.
Hur hinner ni? Har ni inget jobb att sköta?
Överallt läser man ju om hur de nya jobben ökar i en rasande fart. Nu ska väl ingen längre behöva gå utan, eller sitta hemma och håglöst slöskriva meningslösa blogginlägg?
Som om inte detta räcker kommer ju marknaden för hushållsnära tjänster att formligen explodera i sommar när skatten på städning och häckklippning halveras.
Så ni som ännu inte fått del av alla de nya jobben: ställ er i kö hos någon städfirma, så kommer belöningen snart.
Själv borde jag heller inte sitta här och blogga. Jag har saker att göra innan jag ska ge mig av och jobba i eftermiddag.
Visst, det är ju bra att ha ett jobb, men jag förnekar inte att så här på måndagsmorgonen finns det andra alternativ man skulle kunna tänka sig.
Tänk att få sitta under korkeken – och bara blogga och blogga.

Jah Hollis

Inga kommentarer: