Twingly statistik

torsdag 15 mars 2007

Fegt att inte tillåta blogg-kommentarer

Jag är inte så gammal i gemet när det gäller bloggande. Ändå har jag hela tiden sett det som självklart att de som hittar mina inlägg ska kunna kommentera dem.
Jag har fått sura kommentarer och glada tillrop från folk som läst det jag skrivit, och det är alltid jättekul när någon reagerar.
Därför förväntar jag mig också att jag ska kunna kommentera det som andra skrivit på sina bloggar.
Men tydligen finns det folk som tycker att det de skrivit inte behöver kommenteras. Jag vill bara säga: Bu för sådan envägskommunikation!

Jah Hollis

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det fegt att inte tillåta bloggkomentarer men än värre är de som tillåter bloggkommentarer men stänger av vissa för att inte bli motsagda.

Ett exempel är centerpartisten Roland Agius som skrev om mig, såg till att mina kommentarer inte direktpublicerades och sedan valde att inte publicera min kommentar utan istället i ett nytt inlägg skriva ned min kommentar (som alltså ingen kunde se och jag kunde inte försvara mig). Det är fegare än fegt och lägre än . . .

Jah Hollis sa...

Jag har aldrig litat på centerextremister. Fegt är bara förnamnet. :-)

Frukostflingan sa...

Anser också att det är fegt att inte tillåta kommentarer och jag tycker väldigt illa om dem som tar bort kommentarer de inte gillar eller för att slippa bemöta dem. Det är väl bra att detta diskuteras på olika bloggar, jag hoppas och tror på viss självsanering! :-)

Jah Hollis sa...

Ja, du kan läsa ett sådant exempel här ovan. Sedan finns det ytterligare en sort: de som ska granska kommentarerna först och sedan sorterar bort de kritiska. Buuuu! :-(

Thomas O. sa...

Vad är poängen med att ha en blogg utan kommentarer? Helknäpp!