Twingly statistik

fredag 2 mars 2007

Jag vill inte sponsra välbetaldas städning

Så kom det då, vår nya högerregerings förslag om att sponsra de välbetaldas städning och häckklippning med miljardbelopp. Och de erkänner också glatt och villigt att dessa pengar inte kan komma alla till godo.
Jag är en av många som inte kommer att ha någon glädje av detta beslut, men vara med och betala det ska jag tydligen. Vad får jag för kompensation för detta?
Jag kan tänka ut många saker som skulle gynna mig och förmodligen att stort antal svenska medborgare mer än detta huvudlösa påhitt.
1. Billigare mat över hela linjen
2. Billigare öl, vin och sprit
3. Mer satsning på kultur
4. Billigare kollektivtrafik
Och så vidare…
Ja, det finns som sagt hur mycket som jag hellre vill ha sponsrat än häckklippning och dammsugning.
Läs detta, av en politisk redaktör på en liberal tidning. Man kan tro att han skulle heja på detta regeringsförslag, men han är tack och lov mer klarsynt än hela den usla regering vi har just nu.

Jah Hollis

Inga kommentarer: