Twingly statistik

tisdag 20 mars 2007

Ganska ointressant på intressant.se

Efter en dags jobb tänkte jag söka lite inspiration för att skriva något på bloggen innan jag stänger butiken (bildligt talat alltså). Så jag kollar intressant.se för att se vad folk skriver om i kväll.
Inte helt oväntat är det många som skriver om första avsnittet av Persson-dokumentären, om tv-debatten mellan Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt. Och så diverse inlägg, som av rubrikerna och de få rader man får som smakprov att döma, inte kan väcka mitt intresse nu.
När det gäller de två förstnämnda ämnena verkar det bara som om många måste skriva något. Kanske för att de vill framstå som briljanta analytiker och politiskt bevandrade..
Jag börja faktiskt fundera på om det ändå inte kan stämma att väldigt många bloggare är köpta på ett eller annat vis. Man skriver om saker man tror ska bli lästa bara för att man på något vis ska vinna på det.
Mer än till detta fick jag dessvärre inte inspiration. Och jag kan medge att det inte blev något höjdarinlägg.
Lika bra att vandra hem till övernattningskvarten och läsa en god bok i stället.
Men vi tar nya tag i morgon igen.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Thomas O. sa...

Jag håller med dig! Det är förbluffande sällan det finns något intressant att läsa på intressant.se! Och originaliteten lyser med sin frånvaro. Och en del verkar förtvivlat angelägna om att inte bli bortglömda - inte ens för några timmar. Allt måste genast ut på intressant.se - jag undrar varför. Vissa bloggare kanske är köpta, trots allt.

Frukostflingan sa...

Visst är vissa bloggare köpta, det tycker jag att man kan se ganska snabbt när tittar in hos vissa! Tråkigt, javisst, men dessvärre sant!

Det är väl så att vi alla måste hitta inspiration för att skriva. Ibland finns det inget man har lust att skriva om och då är det väl bra att göra något annat, läsa en bok kanske! Hoppas förresten att boken du läser är bra!

Jah Hollis sa...

Jo, många kanske drömmer om att bli proffsbloggare. Att få annonser och leva på det och sitta och blogga hela dagarna.
Hur kul vore det efter ett tag?
Jag har själv gjort det till en vana att skriva något innan jag går hem från jobbet på natten. Men det var som sagt svårt att hitta inspiration i går natt. Men det handlar mycket om en vanesak alltså, att skriva något regelbundet.
Boken om Bob Dylans Like A Rolling Stone är mycket bra. Den sätter in tiden då den låten kom till i ett mycket större perspektiv.
Faktiskt ett intressant sätt att skriva nutidshistoria.