Twingly statistik

tisdag 13 mars 2007

Inga musiker med Snoop och P Diddy?

Jag har läst igenom några recensioner av Snoop Dogg och P Diddys spektakel i Globen i Stockholm. Omdömena är väl inte så där värst, och i något fall får konsertens båda stjärnor bottenbetyg.
Vad som jag tycker är märkligt är, att inte någonstans i någon enda recension nämns det att det skulle varit några musiker närvarande på scenen i Globen. Var det möjligen så att de här båda, i mitt tycke, överskattade rapparna framträdde till förinspelad musik á la Samantha Fox
i Hunnebostrand på 80-talet?
I så fall är de ynkligare än jag trodde. Jag har å andra sidan aldrig förstått vad deras så kallade storhet ligger i.
P Diddy (Puff Daddy och vad han nu kallat sig) ser ut som en mammas gosse som ständigt kämpar mot en hotande övervikt. Vad jag har hört har han fått sina största hits genom att sampla (sno) välkända delar ur låtar av till exempel The Police och Led Zeppelin. Musikstycken han själv aldrig skulle kunna skriva.
Snoop Dogg verkar väl mer äkta G men har ju inte speciellt många sympatiska drag att visa upp. Han verkar snarare vara en våldsfixerad och sexistisk machoslusk.
Men gillar man den stilen gillade man säkert showen i Globen, med eller utan musiker.
Snacka om kejsarens nya kläder!

Jah Hollis

Inga kommentarer: