Twingly statistik

torsdag 1 mars 2007

Missa inte Sleater-Kinney!

Det är sällan jag finner anledning att uppmana folk att kolla på tv nuförtiden. Men i morgon, fredag 2 mars klockan 22.30, är det läge för att ta en titt på burken (var jag själv ska göra det vete tusan, min gamla ång-tv har ju lagt ner verksamheten för länge sedan).
Då börjar SVT2 att sända The Henry Rollins Show, ett soffprogram med den amerikanske punkveteranen – just det – Henry Rollins som värd.
Jag har inte sett programmet, som är från förra året och kommer att sändas i 20 avsnitt. Dock bör det första avsnittet, där Oliver Stone är gäst, vara värt att se åtminstone för en sak: Sleater-Kinney står för musiken.
Se och hör och fråga er sedan om det finns någon rättvisa i musikbranschen, när ett sådant band känner sig tvingade att lägga av eftersom de inte fick den respons de kände de var värda.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att du kan bärga dig. Då behöver jag inte vara orolig för att du ska avlida. /Ella

Jah Hollis sa...

Det är inte tur, min shoppingintresserade vän. Det är skicklighet och erfarenhet det hänger på. Konsten att undvika onödig och negativ stress. :-D