Twingly statistik

söndag 18 mars 2007

Rädda de hotade sälarna i Etiopien!


Jag får väl börja med att direkt säga att jag säkert bryter mot någon upphovsrättsregel när jag tar med den här bilden på min blogg. Jag hittade den i Sydsvenskan häromdagen och enda sättet att kunna visa den är ju att fota av den och lägga in den här.
Sydsvenskan, eller fotografen eller vem som vill, får väl stämma mig, men det kan det kanske vara värt.
Här har det gått undan.
Ska man tro texten till bilden, tagen i Calgary, handlar det om att rädda sälarna i Etiopien (som ju inte har någon kust) från den stundande jakten.
Kvinnan som syns lite suddigt på bilden sägs också komma från en ”djurorganisation”.
Fast jag tycker hon ser i högsta grad mänsklig ut.
Men visst, det är också mänskligt att göra fel ibland när man gör en tidning.
Här har ni för övrigt en variant av bilden i original.

Jah Hollis

Inga kommentarer: