Twingly statistik

lördag 10 mars 2007

Ha det så trevligt framför Melodiburken!

Om en dryg timme smäller det: The Ark ska vinna finalen i den svenska uttagningen i Melodifestivalen. Det skriver i alla fall Aftonbladet som gjort en ”unik” undersökning.
Uppenbarligen vet man på Aftonbladet inte vad ”unik” betyder, eftersom Expressen/Kvp/GT hade en exakt likadan undersökning häromdagen.
Nu har man på Expressen följt upp med ännu någon läsaromsröstning som också visar att The Ark aka vinna med sitt Edison Lighthouse-plagiat.
Men hoppas nu alla som gillar denna tävling och dessa låtar får en trevlig afton framför burken, fastän det verkar givet vad som kommer att hända.
Ni får väl hoppas på någon form av överraskning för att inte somna under de två timmarna det ska pågå.
Kanske kommer Carola flygande över scenen svingande sig i en lian.
Kanske är hon helt näck medan publiken desperat ropar: ”Klä på dig! Klä på dig!”
Kanske tappar Luuk brallorna eller sätter eld på raggarmustaschen.
Själv ska jag hem till en god vän och bli bjuden på en stor whisky. Och vi ska inte titta på Melodifestivalen.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vägrar, men mina barn vill se.
Hur ska jag göra?

Anonym sa...

Vart tog den galna dirigenten från Turkiet vägen?

Jah Hollis sa...

Jag vet Niclas! Melodifestivalen är ju för barnens skull. Bengan satt hemma med sina och glodde. Jag söp till med BT. Får väl betala för det i morgon.