Twingly statistik

onsdag 28 mars 2007

EM-kvalmatch vs Pickwick Pub Quiz

Varför måste två saker man gärna vill ta del av inträffa exakt samtidigt? I kväll, till exempel, spelar Sverige EM-kval i fotboll mot Nordirland. Helst skulle man ju varit på plats på Windsor Park i Belfast, men vill man se den nu blir det att nöja sig med tv här hemma.
Problemet är då att matchen börjar en halvtimme innan veckans quiz drar i gång och det säger sig självt att det är omöjligt att se både matchen och att vara med på quizet (att spela in matchen är inget alternativ att tänka på).
Men för alla som väljer quizet, blir det nog inte någon jätteträngsel och hård konkurrens i kväll. Jag vet för övrigt att de flesta i mitt lag inte kan komma, eller väljer fotbollen först.
Så det blir nog fotboll för mig med. Men lite synd är det, för jag känner mig faktiskt i quizform.
Sedan är det ju en annan sak: i morgon bär det av till London.
Så det blir väl en lugn kväll i kväll.
Men det säger man ju alltid.

Jah Hollis



Inga kommentarer: