Twingly statistik

onsdag 21 mars 2007

Hoppfullt med alla gravida tjejer

Jag har inte järnkoll på statistiken, men det verkar som det är många som vill sätta barn till världen nu. Och det verkar ju hoppfullt, eftersom jag tolkar det som om man har framtidstro.
Bara här på mitt jobb är det tre unga tjejer som inom en inte så avlägsen framtid väntar barn. Ytterligare en har precis tagit ledigt för att få sitt första och en har kommit tillbaka efter sin andra barnledighet.
Vad är det, om inte tro på framtiden?
Och det är rätt tufft att vara hoppfull om framtiden med tanke på alla domedagsprofetior vi konfronteras med dagligen.
Och allt krig och annat elände som vi ständigt hör och läser rapporter om.
Men jag kan inte annat än bli glad när jag hör att de nya barnen är på gång. Jag kan bara önska att deras föräldrar ska ha fog för sin hoppfullhet.

Jah Hollis

Inga kommentarer: