Twingly statistik

lördag 10 mars 2007

Sharon Jones & The Dap-Kings till London

Jag säger bara en sak: avsätt helgen 30-31 mars och 1 april för en resa till London. Förutom att det nog kan vara lite vårlikt och skönt där då, får ni chansen (om ni ser till att skaffa biljetter i tid) att kolla in Sharon Jones & The Dap-Kings på Jazz Cafe.
Denna suveräna sångerska och hennes fantastiskt funkiga band spelar alltså tre kvällar på raken på Jazz Cafe, ett ställe som borde vara som gjort för deras show.
Dessvärre har jag inte sett några som helst nyheter om att de besöker Sverige eller Danmark i samma veva. På turnéplanen finns bara ett par Europaspelningar till inbokade: båda i Frankrike.
Så nu blir det att leta billiga flygbiljetter till London och beställa biljetter till Jazz Cafe, tre kvällar på rad. Vi ses väl där?

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håll ut kompis. Om alla planer håller tror jag snart vi får se henne i Malmö också. Såg henne förresten själv på Jazzcafé för några år sedan och rekommenderar det varmt.
/Raz

Jah Hollis sa...

Raz: Sharon Jones i Malmö vore underbart. Jag har mejlat Totte på KB men han verkar ha missat tillfället. Jag har också varit på Jazz Cafe och sett några irländare vars namn jag inte minns nu. Men det var ett bra musikställe.