Twingly statistik

tisdag 27 mars 2007

Vore jag ledig så gick jag väl ut...

Rubriken är en rad från en sång, En annorlunda sommarvisa, med ett band som hette Avgrunden. I alla fall som jag minns den, jag kunde till och med spela den en gång i tiden.
Jag vet inte om Avgrunden finns omnämnda i den nyutkomna boken om svensk progg, men det borde dom göra. Det är ett sådant band man saknar lite i dag, sådana som skulle kunna reta gallfeber på ungmoderater och andra köksbordsfilosofer på högerkanten.
Fast i den här boken är Avgrunden och deras platta Nu närmar vi oss… med, det vet jag.
Nåja, nu är det inte sommar än, men det är väldigt fint vårväder ute, i alla fall här i södra delen av vårt land. Då uppstår den där längtan efter att kunna skippa jobbet och bara ge sig ut, fri som fågeln.
Är det så konstigt egentligen. Vem tillbringar hellre en sådan här dag inomhus framför en dator?
Nu ska jag i alla fall ut och inhandla mitt dagliga bröd, så att jag kan avnjuta en frukost innan det är dags att dra till kneget.

Jah Hollis

1 kommentar:

Frukostflingan sa...

Tack för lästips, det är alltid lika välkommet. Det vore kul att reta gallfeber på ungmoderaterna, kanske skicka dem något lästips!