Twingly statistik

söndag 25 mars 2007

Skönt att bara umgås med goda vänner

I eftermiddags trodde jag den här dagen var körd eftersom jag kände mig slut efter veckans jobb, och med tanke på att jag ska jobba även söndag (med en timme mindre att hämta mig på för sommartidens skull).
Då ringer M och vill dra mig med ut på restaurang för att äta och prata och umgås. Jag låter mig övertalas och senare vill även BT haka på.
När jag kommer till det förhandsbokade bordet sitter redan M och BT där med var sin aperitif och jag har andan i halsen efter att ha cyklat i motvind. Men jag faller snart in i den avslappnade stämning som råder.
Och allt blir bra: maten är väldigt god och mättar utan att kosta skjortan. Vinet passar perfekt till det vi får på tallrikarna och personalen är vänlig och hjälpsam och småkonverserande utan att vara påtränganade.
Det visar sig att det blir fullt i restaurangen och då och då måste man slita sig från vår egna, mycket lättflytande och behagliga, konversation och smyglyssna och smygtitta lite på omgivningen.
Det hör på något vis till på krogen, tycker jag.
M och BT avslutar till och med kvällen med var sin piña colada medan jag håller mig till favoriten (som många verkar ogilla starkt) bourbon och cola.
Sedan gick vi var och en hem till sig.
Och vad var det då för en prima Malmörestaurang vi tillbringade kvällen på: jo, Paddy’s som började som irländsk pub på 90-talet men som nu utvecklats till en institution (i ordets goda bemärkelse) som alltid är värd ett besök (och sommartid har en väldigt fin uteservering).

Jah Hollis

Inga kommentarer: