Twingly statistik

lördag 10 mars 2007

Stoppa pressarna: solen lyste i Malmö!


Det artar sig till en helt OK dag, trots missen med med hemresan i går natt. Jag tog ett tidigt tåg, rastlös fastän jag kanske inte hade sovit ut ordentligt.
Fick efter halva resan sällskap med Hasse, som är en av delägarna i Jukebox, en av Malmös kvarvarande genuina skivaffärer. Jag hade precis lyssnat på The Hold Steady när han slog sig ner och helt klart började vi snacka musik.
När vi båda klev av vid samma station, jag för att äntligen komma hem till mitt lilla hem och han för att öppna skivaffären, kände jag mig på klart bättre humör.
Så det blev en stärkande cykeltur upp till stan för diverse ärenden, och ta mig tusan, molnen öppnade sig som om guds hand skjutit undan dem, och solen tittade fram och lyste över goda och onda i Malmö city.
Fiken hade flyttat ut stolar i solen och de fylldes snabbt. Det kändes som en sådan där sällsynt dag då det är gott hopp för mänskligheten.

Jah Hollis

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu kommer solen och jag blir glad igen.