Twingly statistik

lördag 12 maj 2007

Ah men, vad väntar ni er av moderatgubbar?

Upprördheten är stor över att minister Sven Otto Littorin är med i en pojkklubb för vuxna. Ah, men kom igen, vad hade ni väntat av dom här moderatgubbarna och deras stöttepelare i Alliansen?
Frihet, jämlikhet och broder/systerskap? Tydligen lyckades dom slå blå dunster i fler ögon än jag trodde. Moderaterna är ju ett gammalt högerparti, det är inte något nytt arbetarparti eller någon jämlikhetsparti.
Hade de fått regera i Sverige sedan de blev en kraft att räkna med, är det tveksamt om vi hade haft rösträtt för kvinnor i det här landet.
Men nu har ju de svenska väljarna röstat fram den valpögde Reinfeldt och hans mannar tilll makten. Vill man ha andra som styr får man rösta bort dom 2010.
Ever get a feeling you´ve been cheated?

Jah Hollis

3 kommentarer:

Frukostflingan sa...

Tänk att så många är så "blåögda" och att de fortfarande tycks tro att moderaterna är sanningsenliga. Jag häpnar!

Anonym sa...

jag häpnar mer över att man fortfarande drar upp moderaterna som ett gammalt högerparti, men jag förstår det måste vara svårt att förlora valet och veta att man bara har sig själv att skylla

Jah Hollis sa...

Anonym: Men det är ju just det dom är, ett gammalt högerparti. Dom hette till och med högerpartiet tidigare.
Och ränderna sitter uppenbarligen i.
Jag har personligen inte förlorat något val och jag fattar inte vad du menar med "har sig själv att skylla".
Du får gärna utveckla denna märkliga tankegång.