Twingly statistik

onsdag 23 maj 2007

Strix - träsktelevisionens banérförare

Ett tv-team från Strix Television överföll vår statsminister Fredrik Reinfeldt och sprutade vatten i ansiktet på honom vid en biopremiär, berättar Aftonbladet. Överfallet ska visst ingå i någon tv-produktion som SVT ska visa i höst.
Det första jag kommer att tänka på är en annan statsminister som gick på bio och överfölls, dock efter föreställningen och inte med vatten.
Det förvånar mig inte det minsta att det är just Strix och Robert A(r)sch(el)berg som ligger bakom denna idioti. Han har ju varit en banérförare när det gäller att ta ner tv-mediet till grottmansnivå, ren träsktelevision.
Vad som förvånar mig mer är, att man gör det på uppdrag av SVT. Måste man hyra in sådana sorgesamma clowner för att fylla upp tv-tiden?
Man undrar också vad som hänt om man försökt sig på något liknande i tv-mediets förlovade land, USA. Förmodligen hade det tv-teamet filmat i tv-teamens himmel just nu.
Jag är inte Fredrik Reinfeldts vän, men det finns väl i alla fall någon form av nedre gränser även när det gäller tv-underhållning.
Eller, kanske inte?

Jah Hollis

2 kommentarer:

Ankan sa...

Arselberg. Världen sämsta programledare?

Jah Hollis sa...

Jag har svårt att ta den fejkmachokillen på allvar. Han har ju själv bäddat för det.