Twingly statistik

torsdag 24 maj 2007

SR placerar Malmös moské i fel stadsdel

Vetenskapsradion Historia i Sveriges Radio P1 ska utse Sveriges sju underverk. Från en lista med 21 kandidater kan man gå in välja sin favorit och rösta på den för att den ska komma med på listan över de sju underverken.
Gott och väl så långt, jag har själv lagt min röst.
Men jag undrar varför man placerat Malmös kandidat bland de 21, Moskén vid Jägersrovägen, i fel stadsdel. Malmö moské i Rosengård kallar man den av någon anledning.
Malmös moské ligger i själva verket i Husie som är egen stadsdel med egen stadsdelsförvaltning. Rosengård är också egen stadsdel med egen förvaltning, men nix, inom deras område finns inte moskén.
Jag har kollat med stadsdelsförvaltningen, som bekräftar att moskén ligger i Husie. Var Vetenskapsradion fått sina uppgifter i från vet jag inte.
Och vad röstade jag på då, undrar ni väl nu alla.
Ale (eller Ales) stenar vid KåsebergaSkånes sydkust.
Sveriges Stonehenge, en av landets coolaste platser.
Om inte den coolaste.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Ankan sa...

Jag la min röst på ringmuren. Så det så.

Jah Hollis sa...

Ringmuren skulle kommit på min andraplats. Men den slår inte The Ale Stones (Ale´s Stones). Kunde vara ett namn på ett band. :-D