Twingly statistik

onsdag 23 maj 2007

Bob Marley, Bob Marley, Bob Marley...

Ibland blir man trött när man ska leta efter dom rätta orden.
Man söker upp något en poet har sagt, någon som sagt det man söker:

"Babylon system is the vampire, yea! (vampire)
Suckin' the children day by day, yeah! Me say: de Babylon system is the vampire, falling empire, Suckin' the blood of the sufferers, yea-ea-ea-ea-e-ah! Building church and university, wo-o-ooh, yeah! - Deceiving the people continually, yea-ea! Me say them graduatin' thieves and murderers; Look out now: they suckin' the blood of the sufferers (sufferers). Yea-ea-ea! (sufferers)"

Ja, jag hade tänkt skriva något visare om denne poet, vars musik jag haft i lurarna denna natt. Men jag har inget att tillägga.
Här förlorade jag väl en och annan läsare.
Och får en copyrightstämning på halsen.

Jah Hollis

6 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Vad gnäller du om? Tre inlägg på en dag! Slappna av. Jag har inte vaknat av en låt och har inget av intresse att delge världen. Du är lyckligt lottad.

Jag tycker du ska tassa ut i köket öppna en kall bier och bara må bra.

Jah Hollis sa...

Tre inlägg på en natt!
Biran i kylen tog slut i natt.
Jag väntar tills det är dags att dra till quizzet i kväll.
Hur kändes det att vakna utan en låt i skallen då? Måste vara ovant

Sånger från nedre botten sa...

Hade inte tid att fundera över det; försov mig...

Lycka till ikväll!

Jah Hollis sa...

Jag försov mig en gång när jag skulle börja klockan ett på eftermiddagen.
Tack, undrar hur uppslutningen blir när det är Champions League-final samtidigt.

Ankan sa...

Men åhh... måste ni prata om öl? Själv håller jag mig till saft. Morsans hemgjorda svart vinbär.

Jah Hollis sa...

Så jag ska inte berätta vad jag gjort i kväll då?