Twingly statistik

onsdag 23 maj 2007

Fram och tillbaka till jobbet med Dylan

Sista arbetsdagen före långledigheten avklarad, och just de dagarna börjar anta ett bekant mönster. Jag skippar tåget och ringer upp min avlösare FN som hämtar mig i bilen.
Alltid, och jag menar alltid, är det Bob Dylan som är soundtracket på de resorna. I dag startade vi resan till ljudet av Joey från Desire, en platta jag sorgesamt nog negligerat de senaste åren.
Jag har den på vinyl, men inte på cd. Och eftersom vinylspelaren lagt ner verksamheten sedan ett antal månader (drivremmen med mera) är det länge sedan jag hörde något från denna pärla i Dylans produktion.
Lustigt nog avslutades hemfärden också till tonerna av Joey. En lång historia (textmässigt) om en gangster, i ett underbart arrangemang med Scarlet Rivera på fiol och, aaahhhhh, Emmylou Harris på körsång.
Jag får nog snoka upp en skivaffär i morgon.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Är det bara drivremmen är det en smal sak att fixa, är det mer. Skit i det och köp en billig dj-spelare. Du vet att det är väl använda pengar, du vet att du alltid kommer att vilja spela vinyl. Försök inte, jag vet att du vet. Seså iväg och shopa med dig nu.

Fast Desire kostar bara 79 på ginza...

Jah Hollis sa...

79 kronor plus kostnaden för alla andra skivor man får för sig att man bara måste ha när man går in och kollar på Ginza. :-)
Tack för tipset med skivspelaren, jag har bara varit för slö för att botanisera (ja, det är ju ändå Linnés födelsedag i dag) i den marknaden.