Twingly statistik

lördag 5 maj 2007

Så lossnade korken i portalen till slut


Där ser man, när jag slängde iväg mitt första nattinlägg lossnade det i blogg-
portalen och de ett dygn gamla inläggen rasslade in.
Då kanske man kan sova lugnt i natt också. Fast senaste natten sov jag inte särskilt lugnt.
Snarare ryckigt och i omgångar. Och med en massa märkliga drömmar.
Bland annat en fruktansvärd sådan om att min bäste kollega på jobbet ramlade ner i en pappersåtervinningscontainer just som den skulle malas ner i någon papperskvarn (ja inte containern, men innehållet).
Och det värsta var att jag inte kunde förhindra det.
Vad tusan kan man tolka ut av det?
Kanske är jag rädd att han ska försvinna från jobbet, fastän det finns ju inget som tyder på det.
Men det skulle bli bra tungt om han skulle försvinna någon annanstans.
Han är nog den som det är roligast att jobba tillsammans med.
Jo, det är han.
Och han är bra på det han gör.
I alla fall finns nu detta inlägg, som jag känner starkt för, också med på bloggportalen. Fast ni som hittar till min enkla blogg ändå, har väl redan läst det?
Oj, oj, oj, jag behöver verkligen sova.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

I'm thinking of starting a blog of my own... in English... you think I should?

Jah Hollis sa...

Have a go, man! There quite a few here in ole Sweden that blogs in English too.
And a bloody lot of bloggers in USA.
Join the blog-race. It’s great fun, mate.