Twingly statistik

onsdag 9 maj 2007

Goran P har väl aldrig stått på min sida

Det mest upphetsande i bloggvärlden nu tycks vara att Göran Persson "har bytt sida". Det måste alla blogga om, så jag får väl falla in i kören.
Såvitt jag vet har aldrig Göran Persson stått på min sida, så vad spelar det mig för roll om han byter sida?
Jag hade en gång chansen att ändra historien. Det var på den tiden då Goran bodde i Malmö, i en flott våning jag inte skulle haft råd med.
En dag när jag hämtat en hyrbil, för att ha några dagar på semestern, blev jag tvungen att stanna för rött nära biblioteket i Malmö, alldeles intill Gorans våning.
Över gatan, en halv meter framför min hyrbil, vandrade Goran i sakta mak med ett par böcker i näven.
Jag kunde ha lagt gasen i botten, men varför skulle jag gjort det?
Jag vet för övrigt inte en enda partiledare under min livstid som stått på min sida.
Men när det är dags att rösta kompromissar jag, och tar det minst dåliga alternativet.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jah, jag har lagt ut en liten utmaing inspirerad av dig och Mojo.

Angående din fråga om Bajen får man väl svara som den idiotiska s-kampanjen; Jag är stolt, men inte nöjd.

Anonym sa...

"Över gatan, en halv meter framför min hyrbil, vandrade Goran i sakta mak med ett par böcker i näven.
Jag kunde ha lagt gasen i botten, men varför skulle jag gjort det?"

Hehe... lite av ett drömtillfälle!

För övrigt är det ju bara ett fint exempel på att Alliansens arbetsmarknadspolitik fungerar när även Gurra P kan bli anställd...

Jah Hollis sa...

Jag värderade min egen frihet högre än att skriva in mig i historien som statsministermördare.
Man hade väl blivit misstänkt för Palmemordet på kuppen.