Twingly statistik

fredag 25 maj 2007

Varför har DN och SR e-postadresser?

Klickar man på journalistnamnet under en artikel på DN Kultur får man upp en e-postadress till journalisten i fråga. DN Kultur har också en e-postadress till sin redaktion. Ett par gånger har jag använt mig av dessa adresser för att påpeka fel eller tveksamheter i texter på DN Kultur.
Jag har också vid något tillfälle ställt någon fråga till redaktionen.
Tror ni jag har fått svar?
Nejdå, det bemödar man sig inte med. Så uppenbarligen är det inte för att få någon slags läsarkontakt som DN Kultur sätter ut e-postadresser.
Samma med Sveriges Radios Vetenskapsradion historia. Det finns en e-postadress till redaktionen och dit skrev jag för några dagar sedan och talade om för dom att Moskén i Malmö inte ligger i Rosengård.
Petigheter kanske det kan tyckas, men tänk om det stått att Stockholms stadshus ligger i Gamla stan. Vad hade hänt då?
Och tror ni jag har fått svar?
Icke.
Tydligen är det inte så viktigt att ha fakta rätt för sig längre.
Och det där med läsar- och lyssnarkontakt verkar heller inte vara prioriterat.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jag hittade den här liraren på nåns kommetarstråd och han är nog anledningen till att dn slutat svara. Ganska underhållande tycker jag.

http://armagiddeontime.blogspot.com/2006_10_16_archive.html

Jah Hollis sa...

Och jag som bara påpekat lite enkla felstavningar och faktafel. Där ligger man i lä.