Twingly statistik

måndag 14 maj 2007

Helgen är slut, snart är det helg igen

Helgen är slut, söndagen har gått över i måndag och efter några timmars, förhoppningsvis, stärkande sömn ska jag jobba igen. Den här ledigheten rök all världens väg utan att några stordåd blev utförda.
Ska man försöka komma ens i närheten av något sådant, måste det ha varit vår vinst i quizet i onsdags. Så har jag ju socialicerat lite och faktiskt varit på bio igen.
Och visst känns den där söndagsångesten lite vagt nu (och jag är uppenbarligen inte ensam om att blogga om den, söndagsångest är ett populärt sökord på våra bloggar).
Det känns som om det blir svårare och svårare att hinna med allt det där man tror man ska hinna med när man går på långledigheten.
Men snart är det helg igen.
Denna vecka får vi en extra helgdag på torsdag då det är Kristi himmelsfärds dag. För min del innebär det ledigt på onsdag och jobb på torsdag, men dock en extra dags ledigt.
Kanske det är därför söndagsångesten inte känns riktigt så tung som vanligt.
Nu ska jag skicka ett brev och en peng till mitt gudbarn.
Hon ska åka bort under skolledigheten och behöver nog lite extra reskassa.
Och vi ses väl därute nånstans nån gång!

Jah Hollis

Inga kommentarer: