Twingly statistik

torsdag 10 maj 2007

Röda Korset en humorbefriad organisation

Jag antar att man som aktiv i Röda Korset får ta del av mycket av världens elände. Men att det skulle vara så illa att man totalt förlorat all känsla för humor inom den organisationen trodde jag inte.
Nu gör man sig direkt löjliga när man anmält en reseannons som på skoj kallar Stockholm för Fjollträsk. Tydligen är det en stockholmare bosatt i Östersund som dragit igång larvet, för att han känner sig kränkt av annonsen.
Den mannen, för det är väl en man, kan inte veta den verkliga betydelsen av att bli kränkt.
Stockholmare har väl alltid fått stå ut med att deras fina stad kallas mer eller mindre elaka saker. Vill man psykologisera lite handlar det väl ofta om illa dold avundsjuka.
Ibland kan man bli lite trött när skåningar och andra ute i provinserna börjar prata om nollåttor och liknande.
Men jag tror stockholmarna ganska enkelt står pall för detta.
Alla utom en tydligen…

Jah Hollis

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi står pall...
Vi är som du säger vana vid kommentarer från regionerna.
Concrete Kid, Johanneshov

Anonym sa...

Vi står pall...
Vi är som du säger vana vid kommentarer från regionerna.
Concrete Kid, Johanneshov

Jah Hollis sa...

Du behöver inte säga det två gånger.
Jag fattar fast jag inte är från Tjockhult. :-)

Anonym sa...

Jau,jau,jau,jau,jau...!!
Nisse Kid (Concretes brorsa)
Kaalmaa

Jah Hollis sa...

Ja, se den där Nisse!
Ta en koov på Laamtååjett!