Twingly statistik

onsdag 23 maj 2007

Revoltera mot saker som inte funkar

Vårt välstånd här i Svedala bygger på att vi konsumerar; ju mer vi konsumerar desto mer drar vi in till samhället som i sin tur kan ge oss ännu mer välstånd. Så om vi snabbt bränner alla naturtillgångar kommer vi att nå ett materialismens nirvana (oxymoron, någon?).
Tydligen ska vi behöva stå ut med en massa skit för att uppnå detta mål. Jag har en skrivare till min dator och den fungerade väl bra dom gånger jag använde den när den var ny.
Nu, när man ska kopiera, tar den antingen inget papper alls eller tjugo papper på en gång. Ringer man då supporten för att få hjälp kan man lätt bli sittande i en halvtimme utan att någon svarar.
Det är så tröttsamt, och alla er, som lagt upp er försäljning av produkter efter detta så kallade koncept tillägnar jag denna Neil Young-låt.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag instämmer helt i det du skriver, jag blir vansinnig över saker som inte fungerar.

Jag har läst flera av dina inlägg och håller med dig i mångt och mycket. Kul att du hörde av dig till mig, nu kommer jag att följa din blogg.

(Har prenumererat på din RSS-feed.)

Hälsningar Ingrid

Jah Hollis sa...

Tack för det.
Jag förstår om du inte håller med om allt jag skriver och tycker.
Jag kan själv bli tveksam när jag läser det några dagar senare.
Men någon slags linje kanske man kan hitta i det hela.
Vad det gäller saker som inte fungerar är vi i alla fall helt överens.