Twingly statistik

måndag 14 maj 2007

Klarar du att bli dansk medborgare?

Vad heter Danmarks nationalsång och vem har regisserat de flesta filmerna med Olsen-banden (förebilden till våra filmer om Jönssonligan)? Klarar du att svara på det har du kommit i alla fall en bit på vägen om du skulle vilja bli dansk medborgare.
Efter amerikansk förebild har Danmark, från och med tisdag, ett test som den som vill bli medborgare i landet måste klara av.
Tydligen är det så att infödda danskar visat sig ha problem med att klara så många rätta svar som det behövs för att få godkänt på testet. Men dom kan väl inte bli av med medborgarskapet för det, får man hoppas.

Jah Hollis

PS. Vad skulle vi fråga i Sverige? Vem som regisserat flest Åsa-Nissefilmer? DS.

6 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jag kom osökt att tänka på den här nyheten: http://www.city.se/Nyheter/1.621316

Säga vad man vill men rolig är den.

Jah Hollis sa...

Det är väl närmast sorglustigt.
Dansk Folkepartis medlemmar hade tydligen inte så bra kunskaper om Danmark heller.

Anonym sa...

Kunde inget- o ändå är jag inne på min andra dansk ! *haha* ärligt tror jag han själv möjligen kan nationalsången..på grund av att Shubidua gjorde den på sitt vis..

Jah Hollis sa...

Tänk att någon kunde lära sig något av Shubidua! :-)
Lyssnar han på Gnags också?

Anonym sa...

Jodå- han gillar dem också!

Jah Hollis sa...

Jag tänkte säga: Tänk att det finns någon som minns sådana gamla kultband. Men dom spelar tydligen fortfarande.
www.gnags.dk/