Twingly statistik

lördag 19 maj 2007

Malmö ännu en attraktion rikare


Turning Torso, Broen, KB, The Pickwick, MFF, Pari-
serhjulet i Folkets
park, Rundan, Möllan, Rosengård, Malmö-
festivalen. Ja det är ingen hejd på alla attraktioner vi kan erbjuda här i Sveriges tredje stad.
Och nu har vi fått ännu en möjlighet som jag tycker vi ska exploatera snabbt. Folk som tröttnat på sina sköldpaddor har börja plantera in dem i vallgraven kring Malmöhus slott.
Det finns ju en fara att de inte ska överleva vintern, även om den brukar vara mestadels mild här nere i The Deep South. (Jag undrar om inte det rätt stillastående vattnet i vallgraven är en större risk, eftersom det kan bli rena giftet när det är som varmast på sommaren).
Men nu gäller det att smida medan järnet är varmt. Plantera in lite krokodiler och anacondor och pirayor också. Det kan ju bli rena äventyrslandet där med vattensafari och annat skoj.
Ilmar, du får den gratis!
Ja, jag är på bättre humör igen. Till en stor del beroende på skivan ni ser här ovan.
Jah, Jah music!
Jag tror till och med jag ska gå ut och ta en öl i solskenet.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Ankan sa...

Öl i solen! Kan det bli bättre? Det skulle isåfall vara fler än en öl i solen...

Jah Hollis sa...

Jasså, tillbaka igen?
Ligger Mallorca kvar där det låg?
Jodå, det blev en Guinness utomhus och en inomhus. Får tänka på att jobbet kallar i morgon.

Ankan sa...

Yes, I´m back. Jodå, det ligger kvar. För egen del blir det några vita veckor framöver. "Tyvärr".