Twingly statistik

tisdag 15 maj 2007

Tillbaka till den gamla bloggkvarnen igen

Tänk vilken fart bloggdebatten tog när det gick så illa för våra stackars The Ark i finalen i Helsingfors. Nu är äventyret över och vi är tillbaka i den gamla politiklunken igen.
Visst ska vi diskutera politiken, men under det halvår jag bloggat och läst bloggar på allvar, har jag hittat få exempel på riktigt bra blogginlägg i dagaktuella politiska händelser (själv är jag inte speciellt bra på området).
Jag tycker sällan det tillför något till själva nyheten när alla ska in och vädra sina åsikter i samma ämne.
Det blir lätt opersonligt.
Nej, då är det oftare mer spännande att läsa om musik, speciellt om det är skrivet på ett sätt som knyter ihop det med livet i stort (och politiken). Till exempel så här.
Sedan är det ju alltid roligt att blogga om knark. Det verkar också väcka heta känslor, och det är helt klart ett ämne som är värt att diskutera.
Jag konstaterade just att jag på ett halvår hunnit med att skriva över 500 inlägg.
Och det känns ändå precis som om jag bara börjat.
Ha det!

Jah Hollis

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Tack. Idag behövdes det nåt som värmde och det gjorde ditt inlägg.

Ha en skön dag på dig!

One Love!

Jah Hollis sa...

Tack, trevligt att kunna göra någon på bättre humör.
"Get up, stand up!
Stand up for your rights!"