Twingly statistik

onsdag 9 maj 2007

Visst finns det riktigt god svensk öl

Jag kände i dag att jag var tvungen att ha ett par öl att varva ned med efter avslutat jobb. Nu väntar långledigheten och innan man ska sova ska man blogga.
Bloggar gör man bra med en öl, eller två, som sällskap (dock inte vid förmiddagsbloggandet innan man ska till jobbet).
Inne på det trevliga lilla småstadsbolaget i Ystad - trevlig personal och inte påträngande många fyllon på gatan utanför - hittade jag Oppigårdens Golden Ale, bryggt i Dalarna.
Beskt och smakrikt och en trevlig bekantskap. Dock smakar nu den Staropramen jag avslutar med inte så speciellt mycket.
Oppigårdens knockade tjecken som jag hoppas Tre Kronor ska knocka slovakerna i hockey-VM i kvartsfinalen i dag. Men se upp för Satan!
Jag får väl göra avbön och kolla matchen innan det är dags att quizza i morgon.

Jah Hollis

4 kommentarer:

Ankan sa...

Det blir en bunt bärkish till hockeyn för min del. Men det är en polare som bjuder. Och då jag vet att han nyligen gjort en Ålandstripp tror jag inte att det är nån finöl att tala om. Men va fn. Öl är öl. Oftast...

Studiomannen sa...

Hittade Pilgrim Ale på bolaget också. Jämtlands bryggeri. Smaskens!

Jah Hollis sa...

Ankan: Det är väl samma ”kvalitet” som på det som ölen folk handlar i Danmark och Tyskland. Det går ner.

Studiomannen: Ska hålla ögonen öppna efter det.

Sånger från nedre botten sa...

Fulöl från Åland. Check. Vid kärnkraftshaverier går det ner. Tack och lov händer de inte så ofta.
Oppigårdens Golden Ale. Check. Med en varning: Ska ej drickas före annan malt som är hyfsat mild i smak.
Jämtlands Pilgrim Ale. Check. Kunde varit bryggd i England.