Twingly statistik

fredag 4 maj 2007

Händer sådan här skit er också?

Jag har just skickat in ett inlägg till intressant.se och till bloggportalen.se. Det är ett inlägg som borde intressera en hel del musikintresserade Malmöbor, och många andra musikintresserade.
Jag pingar i vanlig ordning och efter mycket om och men dyker det upp på knuff.se som väl borgar för att det ska visa sig på intressant.
Men bloggportalen, som har en speciell Malmösida, vad händer med den? Jo den bara dör och går inte att komma in på.
Och detta sker i exakt samma ögonblick som jag ska kolla om mitt inlägg har kommit in.
Jag vet inte om jag har särskild otur med sådant här. Men ibland känns det som om tekniken inte är på min sida.
Som om den vill djävlas med mig i de ögonblick då jag som mest förlitar mig på den. Riktigt elakt.
Och nu ska man behöva lämna jobbet på pisshumör också.

Jah Hollis

8 kommentarer:

Ankan sa...

Jag brukar nöja mig med nyligen.se, ibland bloggportalen.se. Men den verkar ju bara fungera var tredje gång medans det aldrig knasar på nyligen. Å andra sidan försvinner man rätt hårt i mängden på nyligen. Man hinner knappt pinga så är man sist i listan och strax borta.

Sånger från nedre botten sa...

Som gröngöling har jag aldrig kommit längre än till knuff, är det nån osynlig hierarki som gäller? Jag fattar ingenting, nästan.

Ankan sa...

Nää, det är det inte. Men ju fler ställen man pingar på desto fler läsare. Förhoppningsvis.

Guldfisken sa...

Det är förjävligt att man ska behöva ragga läsare. Men vad gör man inte. Jag brukar kämpa in en ping på nybloggat.se. Gillar att man kan välja kategorier. Mina favoriter är hälsa, hobby och husdjur.

Jag hittade ett ord som började på H...

Jah Hollis sa...

Man måste väl sälja sig lite, även i bloggvärlden. Jag pingar på nyligen, intressant och på bloggportalen.
Men som Ankan konstaterat kan det vara rätt darrigt på bloggportalen. Trots påstötningar har mina senaste inlägg inte kommit in där.
Och jag dalar på Malmölistan efter att ha varit uppe på plats elva. Snyft. :-(

Frukostflingan sa...

Jösses säger jag bara! Klart man ska pinga på olika portaler, det är ju alltid någon ny besökare som hittar bloggen då! Det bästa är nog att titta runt på fler bloggar och kommentera där man får lust, det brukar oxå ge resultat! Själv brukar jag kika på alla som kommenterar, som nu här där jag hittar två för mig helt nya bloggar. Spännande!

Jah Hollis sa...

Jo, det kan ta tid att hitta guldkornen. Bloggarna som tar stor plats är inte alltid de intressantaste.
Snarare är det tvärtom.
Och alla vill vi väl bli lästa. Jag tror i alla fall inte på det där ”att man bara skriver för sig själv”.

Ankan sa...

Väldigt många säger att de skriver enkom för sig själva. Men varför pingar de då? Det e ju för att synas.