Twingly statistik

söndag 13 maj 2007

Vågar man ha på sig Irlands losertröja?


Med förvåning upptäckte jag när vi för sällskaps skull segade oss igenom Euro-
visions-
schlager-
finalen i går kväll att Irland repre-
sente-
rades av Dervish, ett av landets mer kända folk-
musik-
band.
Tänka sig, ett band jag sett uppträda i Dublin för flera år sedan. Men nu gick det ju som det gick, Dervish kom sist med bara fem poäng (som de tydligen fick av Albanien).
Irländarna var tydligen denna gång naiva nog att tro på den ursprungliga tanken med denna musiktävling (vilken oxymoron!), att det skulle vara låtar som på något vis knöt an till landet de representerade.
Nu förtiden är ju sådant minerat område, vilket är märkligt med tanke på vilka nationalistiska excesser framgångar i den här tävligen framkallar (hm, märkligt nog heter mannen som uttalar sig om detta i länken Dervishi).
Nå, frågan är nu: Kan jag fortfarande bära den fina Dervish-tröjan jag köpte när jag såg bandet i Dublin?
Vad säger ni modebloggare därute?

Jah Hollis

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

STÖLD!

;-)

Jah Hollis sa...

Jag kommenterar på din blogg. Som jag läste efter att jag fått denna insinuanta kommentar. ;-)

Studiomannen sa...

Kalla mig inte modebloggare bara, men: JA!

Jah Hollis sa...

Jag ska inte kalla dig modebloggare. Men jag litar på ditt råd. Förvånar mig att dom ställde upp i schlagerspektaklet.