Twingly statistik

lördag 19 maj 2007

Så vidrigt så man vill inte tro det

Jag lyckades komma hem med sista tåget efter jobbet och efter en stilla öl tänkte jag slänga in något på bloggen. Något kul, någon stilla fundering över musik, eller något annat lättfilosofiskt.
Så får man då detta kastat i ansiktet och jag sjunker ner i ett djupt hål av förtvivlan. Mänskligheten kastad ner i botten av bottnars botten.
Har vi verkligen inte kommit längre här i vårt liv på jorden?
Finns det någon, någon socialantropolog eller någon förespråkare för mystiska religioner, som kan resa sig och säga: Jovisst, men...?
Jag hoppas verkligen inte det.
Och killen som var inblandad klarde sig givetvis utan några efterräkningar.
Jag spyr på detta, på alla som låter detta fortgå!

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är riktigt hemskt! Maktlös står man bredvid och likaså gör de som har möjlighet att påverka, utöva påtryckningar - detta eviga politiska spel och den där f-bannade oljan... Det känns skönt att se att det fortfarande finns någon som reagerar över orättvisor och brutalitet i ett allt mer avtrubbat samhälle.
Godnatt...

Jah Hollis sa...

Tack!
Men jag kommer nog att drömma mardrömmar. Jag blev så grymt upprörd av detta. Är det hit vi har kommit?
Från apstadiet eller vad då?