Twingly statistik

onsdag 2 maj 2007

Bryan Ferry börjar se ut som Hitler

Såg nyss med ett, mycket trött öga, brottstycken av en pratshow med Stina Dabrowski. Eftersom jag inte uppfattade speciellt mycket ska jag bara göra två snabba reflektioner:
1. Britt Ekland var med. Hur många kan nämna mer än en film (den där Bondfilmen) som hon varit med i? Eller något annat ”konstnärligt” hon åstadkommit?
2. Bryan Ferry var med och framförde en lam version av en Dylan-låt från plattan med Dylan-covers han spelat in. På någon vis framstår i dag, för mig, Bryan Ferry som en gammal hjälte som inte har något att komma med längre. Sad but true, som Metallica sade.
I Stina-programmet fick han ”tuffa” frågor om att han skulle sagt sig gilla vissa saker från nazitidens tyska kultur. Att han slog ifrån sig allt snack om nazisympatier var ju självklart (och jag kan inte tänka mig att han skulle nära några sådana).
Men hallå, frisyren!
Det är ju en Hitlerfrissa, det är bara mustaschen som fattas!

Jah Hollis

Inga kommentarer: