Twingly statistik

torsdag 3 maj 2007

Det känns tomt efter alla musikupplevelser

Nu kommer den där tomheten. Efter att ha sett fyra bra konserter på fem dagar inställer sig en längtan efter mer.
Det är som det sägs att droger verkar, fast jag har aldrig själv känt det så.
Ett eventuellt sug efter mer har varit snabbt övergående.
Och nu är det länge sedan jag ens var i närheten av sådana saker.
Min drog nu är alkohol, gärna öl eller någon god sprit. Men inte heller där är jag fast, jag känner aldrig det där suget som många känner dagen efter. Suget efter en återställare. Det har aldrig drabbat mig.
Men efter att ha hört Rickie Lee Jones, Roger Waters, Madeleine Peyroux och gamle Ike Turner inom loppet av mindre än en vecka, vill jag ha mer bra musik. Mer levande musik.
Jag ska börja planera för någon festival (inte Hultsfred eller något sådant, det är för lätt) i sommar där man skulle kunna överdosera.
Ja, varför inte?

Jah Hollis

Inga kommentarer: